דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דמותו של התלמיד - מבט לעתיד 

מאת    [ 13/08/2010 ]

מילים במאמר: 348   [ נצפה 2341 פעמים ]

איך יראה בית הספר בעתיד? מה המוטל על אנשי החינוך לעשות? כיצד יש למנוע את התדרדרות החברתית? איך נצליח לשפר את הישגיהם ואת יכולותיהם של התלמידים? על שאלות אלה ועוד מוטל על אנשי החינוך להשיב. ואם לא כן צרה צרורה תנחת עלינו. בקרוב מאוד נצטרך להשיב על שאלות קשות, לנסח מצע חינוכי חדש שיעבור עריכה לשונית ושיציב אלטרנטיבה חדשה למציאות שבה אנו חיים.
כיצד יראה אפוא התלמיד העתידי?
לתלמיד בעתיד לא יהיה רצון להגיע לבית הספר, וכשיבוא אליו יעביר את זמנו לריק, וימאן לחזור לשיעור אחרי ההפסקה. התלמיד הממוצע ינסה להתחמק מהשיעור, וישקול אם להגיע לשיעור השני שבו המורה אינה דורשת מדי. מעייניו יהיו נתונים למסיבות השנתיות ולטיולי בית הספר, ובהם יפרוק כל עול. התלמיד ייעדר רבות מבית הספר, ויקבל אישור מהוריו להישאר בבית ולצפות בטלוויזיה. הוא לא ידאג להשלים את שיעורי הבית שקיבלו חבריו בזמן היעדרותו, ויפתח שיטות שונות להצליח במבחנים. התלמיד יהיה מודע לעובדה שיוכל להשלים את בחינות הבגרות לאחר הצבא, וישמע סיפורים רבים כגון סיפורו של מהנדס שבעברו לא הגיע כלל לבית הספר, ואחרי הצבא למד במכינה האקדמית, השקיע והגיע למעמד גבוה.
כבר היום התלמיד חסר סבלנות, חסר פשרות ותובעני, ומטיל את האשמה בכישלונותיו בלימודים על צוות המחנכים. הוא אינו נושא באחריות למעשיו, מוצא כל דרך להתחמק מהתחייבויותיו, ודורש מהוריו ומסביבתו עוד ועוד. בעתיד ידאג התלמיד לשהות בביתו גם בשעות אחר הצהריים, ולא ירגיש כל מחויבות למסגרות חברתיות. הוא יגיע באיחור רב לפעילויות החברתיות והלימודיות בחינוך הלא פורמלי ובחינוך המשלים, וידרוש מסגל ההדרכה שלא יטריד אותו בבקשות רבות מדי. הוא יעדיף להתבודד עם חבריו בחצר המתחם, על פני פעילות בו. התלמידים המעטים שישתתפו בפעילויות החינוכיות לא ירצו ללמוד דברים חדשים, יפריעו לסגל ההדרכה להעביר בהצלחה את הפעילות, ויוכיחו מי הם בעלי הבית.
החניך לא יצטער על סגירתם של מסגרות חינוך, כגון מתנ"סים, מרכזי למידה ותנועות נוער. הוא ייהנה מזמן פנוי בבתי חבריו, ישוטט בחוסר מעש ברחובות העיר, ויבלה במסיבות הנוער. התלמיד יתמחה בתכנון מסיבות ובקידום מכירות, וגם ימכור כרטיסים למופעי בידור. כבכל שנה יתקיימו ימי ההולדת שלו בליווי תקליטן וקוסם, וראשו יהיה נתון למופע הסטנדאפ שאליו יגיעו כל תלמידי האזור. התלמיד יחזור לביתו לפנות בוקר, ויתעורר משנתו רק בשעות הצהריים המאוחרות.

 

ניר שגב - עורך לשוני וסופר צללים




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב